niedziela, 20 marca 2022

PODSTAWOWE INFORMACJE



Metoda Web Quest jest zorientowanym na uczniowskie badania, w którym wyjściowym źródłem informacji jest Internet, ale nie tylko. Uczniowie mogą poszukiwać wiedzy w atlasach, zbiorach naukowych oraz podręcznikach.
– Uczniowie w oparciu o Sieć zgłębiają zadaną tematykę, starają się weryfikować jakość uzyskiwanej informacji (także w oparciu o źródła pozainternetowe).
– Pozyskane informacje i tworzone na ich podstawie struktury uczniowie gromadzą, redagują i przygotowują do prezentacji za pomocą elektronicznych narzędzi.
– Narzędziem może być serwis internetowy (np. Google Blogger), program do prezentacji (np. Power Point) lub w ostateczności nawet zwykły edytor tekstowy z osadzonymi ilustracjami i linkami do źródeł.
– Narzędzie powinno zostać dobrane stosownie do formy i środowiska prezentacji końcowej (np. Blogger dla prezentacji w Sieci, PowerPoint dla prezentacji w sali z projektorem, Edytor dla prezentacji w miejscach wymagających papierowego nośnika).
Uczy efektywnego korzystania z Internetu jako źródła informacji. Jest tak zaprojektowany:
– aby motywować młodego badacza do twórczego wykorzystania informacji, a nie tylko ich wyszukania, 
– aby wspomagać jego myślenie na wyższych poziomach taksonomicznych: analizy, syntezy i ewaluacji.
Metoda Web Quest jest przydatna:
– Na każdym poziomie edukacyjnym
– W klasie i w domu
– W pracy zespołowej, grupowej i indywidualnej
– W kształceniu F2F i na odległość
– W samokształceniu i kształceniu nieformalnym
– W kształceniu całożyciowym
Istotą Web Questów jest stawianie uczniom problemów odpowiednich i atrakcyjnych dla uczniów oraz organizowanie nauczania wokół podstawowych pojęć z różnych dziedzin wiedzy. Web Quest jest jedną z metod uczenia się, inspirowaną konstruktywistycznym podejściem do kształcenia, zakładającym, że to sam uczeń buduje swoją wiedzę oraz zdobywanie wiedzy zachodzi w głowie ucznia, nauczyciel jedynie go prowadzi i stwarza uczniom tylko możliwość działań poznawczych wykorzystując do pozyskiwania informacji Internet i jego zasoby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz